Po wprowadzeniu w 1978 sportowego kompaktu B03, sprzedaż
podstawowej wersji B02 zaczęła regularnie spadać. Działo się tak ponieważ Barth
B02 był nastawiony przede wszystkim na sport i przyjemność z jazdy natomiast
nie był szczególnie praktyczny czy oszczędny. Jednak w dziedzinie osiągów,
sportowego charakteru i wyglądu ustępował znacznie Barthowi B03, dlatego też
większość klientów przesiadła się na nowy model. Aby przywrócić swojemu
podstawowemu samochodowi należne miejsce na rynku, w 1981 roku zdecydowano się
na wprowadzenie nowego modelu. Jednak całkowicie nowa konstrukcja była dopiero
we wczesnej fazie projektowej i nie było szans na wprowadzenie jej w
najbliższym czasie. Z tego powodu poddano gruntownym modernizacją model z
rocznika 1975. Firma odeszła od konstrukcji małego coupe/sedana na rzecz
zyskujących popularność hatchbacków. Tylny słupek został mocno cofnięty, tak
aby na małej długości samochodu wygospodarować jak najwięcej przestrzeni dla
pasażerów. Trzecia bryła została skrócona do minimum a tylna klapa została
połączona z tylną szybą tworząc najmniejsze nadwozie typu liftback. Zmieniono
też całkowicie proces produkcyjny i zastosowano pełną ochronę przeciwkorozyjną
jak w luksusowym Barthcie B08. Do tego zmodernizowano mnóstwo detali
wykończenia i układu jezdnego,
chromowane elementy wymieniono na plastikowe, odświeżono wnętrze, dodano
elementy aerodynamiczne, oraz przygotowano nowe silniki.
Zgodnie z nową strategią modelu, Barth B02 miał być teraz
bardziej praktyczny i tańszy w eksploatacji, dlatego przygotowano dla niego
całkowicie nową ofertę silnikową. Podstawową jednostką został czterocylindrowy
silnik I41725 o pojemności 1.8 litra. Zyskał on plakietkę „Budget” gdyż został
skonstruowany z myślą o jak najniższych kosztach i małym spalaniu. Do zasilana
wykorzystano dwugardzielowy gaźnik a moc wynosiła 82KM. Auto w podstawowej
wersji z tym silnikiem miało jak zawsze bardzo ograniczone wyposażenie, dzięki
temu było stosunkowo tanie i ekonomiczne a osiągi nadal stawiały je przed
konkurencją.
Drugi przygotowany przez firmę silnik to jednostka z tej
samej rodziny ale już o pojemności 2.5 litra i mocy 105KM. Zgodnie z
nazewnictwem firmy auto z tym silnikiem było wersją podstawową (podczas gdy 1.8
było wersją niskobudżetową). Wersja ta posiadała lepsze wyposażenie oraz
dodatki takie jak aluminiowe felgi, wspomaganie kierownicy czy dyferencjał z
blokadą uślizgu LSD.
Topową odmianą Bartha B02 był model sport z silnikiem V6
o pojemności 2.9 litra na czterogardzielowym gaźniku, o mocy 154KM. Oprócz
mocniejszego silnika zastosowano sportowe opony i zawieszenie, oraz
zmodyfikowane wnętrze.
W rok po premierze modelu pojawiła się wersja sportowa
R&T. Została zbudowana na bazie topowego modelu V6 2.9. Jego silnik dostał
podwójny gaźnik i dwie turbosprężarki. Dzięki temu auto osiągało 230KM i
przyspieszało do setki w czasie poniżej 6 sekund.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz