wtorek, 13 października 2015

Barth B06 (Seria B)

W 1976 roku zaprezentowano zmodernizowaną wersję Limuzyny klasy E, Bartha B06. Zdecydowano się na znacznie szersze zmiany niż w dotychczasowych modelach. Oprócz nowej stylistyki z potrójnymi światłami przednimi i zespolonymi tylnymi, auto zostało mocno powiększone, aby konkurować z największymi i najbardziej komfortowymi autami segmentu. W parze ze słusznymi wymiarami zewnętrznymi poszło bogate wyposażenie i zaawansowana technologia.



To, że postawiono na komfort i moc widać też w palecie silników. Do napędu B06 w wersji (B) użyto tylko i wyłącznie silników V6 z jednej rodziny. Podstawowy czterocylindrowy silnik o pojemności 2.5 został zastąpiony przez sześciocylindrowy o pojemności 2.9 i mocy 121KM. Mocniejszy wariant posiadał silnik 4.2 o mocy 200 KM. W latach 70-tych Normy emisji spalin i prymitywne katalizatory mocno tłumiły osiągi silników, dlatego zwiększenie pojemności skokowej okazało się dobrym lekarstwem na niedostatki mocy.

Każdy model został wyposażony w blokadę dyferencjału LSD, Hamulce tarczowe, z przodu wentylowane, oraz osłony aerodynamiczne podwozia redukujące opór powietrza i spalanie. B06-ka 4.2 dodatkowo oferowała wyposażenie klasy premium, oraz sportowe ogumienie i zawieszenie.

 
W roku 1976 zadebiutowały wszystkie trzy wersje nadwoziowe: sedan, kombi i coupe. To ostatnie oferowane wyłącznie z większym silnikiem 4.2. Wszystkie wersje urosły w stosunku do poprzedników a najbardziej i tak już spore kombi.



W 1977 roku zaprezentowano sportową wersję coupe R&T. Jego silnik zyskał turbosprężarkę wraz z chłodzonym cieczą intercoolerem. Wraz z innymi modyfikacjami pozwoliło to wycisnąć z silnika 277KM. Oprócz tego samochód dostał pakiet aerodynamiczny w postaci lotek przednich i tylnych, sportowe opony i utwardzone zawieszenie. Tak przygotowany samochód rozpędzał się do setki w 6,8 sekundy i pokonywał ¼ mili w czasie 14,82s.


Sedan 2.9                        Sedan 4.2                        Coupe 4.2 R&T
121KM                             200KM                             277KM
190Nm                             291Nm                            409Nm 
0-100km/h 9,5s                 0-100km/h 7,5s                0-100km/h 6,8s
13,6l/100km                     16,1l/100km                     21l/100km

Model wielkościowo był zbliżony do Mercedesa W114 i BMW E12, jednak miał wykraczać znacznie poza ramy swojego segmentu. W tamtych czasach samochód mógł być albo szybki albo komfortowy. Jeśli chodzi o osiągi i moc zdecydowanie pokonywał konkurencje a ustępował jej w dziedzinie komfortu. Prestiż marki również nie był wystarczający do konkurowania z tymi niemieckimi limuzynami. A silniki V6 mimo iż ogromne nie dorastały kulturą pracy do rzędowych szóstek konkurencji. Oprócz tego auta te paliły relatywnie dużo, nawet jak na swoją klasę a nie występowały w oszczędniejszych odmianach.



To wszystko wpłynęło, na sprzedaż która kształtowała się poniżej oczekiwań. Dlatego też następny Barth B06 stał się mniejszy i tańszy, a rolę limuzyny flagowej przejął nowy samochód, wraz z nowym silnikiem V8.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz