piątek, 22 lipca 2016

Barth B02 (seria B1)



Po wprowadzeniu w 1978 sportowego kompaktu B03, sprzedaż podstawowej wersji B02 zaczęła regularnie spadać. Działo się tak ponieważ Barth B02 był nastawiony przede wszystkim na sport i przyjemność z jazdy natomiast nie był szczególnie praktyczny czy oszczędny. Jednak w dziedzinie osiągów, sportowego charakteru i wyglądu ustępował znacznie Barthowi B03, dlatego też większość klientów przesiadła się na nowy model. Aby przywrócić swojemu podstawowemu samochodowi należne miejsce na rynku, w 1981 roku zdecydowano się na wprowadzenie nowego modelu. Jednak całkowicie nowa konstrukcja była dopiero we wczesnej fazie projektowej i nie było szans na wprowadzenie jej w najbliższym czasie. Z tego powodu poddano gruntownym modernizacją model z rocznika 1975. Firma odeszła od konstrukcji małego coupe/sedana na rzecz zyskujących popularność hatchbacków. Tylny słupek został mocno cofnięty, tak aby na małej długości samochodu wygospodarować jak najwięcej przestrzeni dla pasażerów. Trzecia bryła została skrócona do minimum a tylna klapa została połączona z tylną szybą tworząc najmniejsze nadwozie typu liftback. Zmieniono też całkowicie proces produkcyjny i zastosowano pełną ochronę przeciwkorozyjną jak w luksusowym Barthcie B08. Do tego zmodernizowano mnóstwo detali wykończenia i układu jezdnego,  chromowane elementy wymieniono na plastikowe, odświeżono wnętrze, dodano elementy aerodynamiczne, oraz przygotowano nowe silniki.


Zgodnie z nową strategią modelu, Barth B02 miał być teraz bardziej praktyczny i tańszy w eksploatacji, dlatego przygotowano dla niego całkowicie nową ofertę silnikową. Podstawową jednostką został czterocylindrowy silnik I41725 o pojemności 1.8 litra. Zyskał on plakietkę „Budget” gdyż został skonstruowany z myślą o jak najniższych kosztach i małym spalaniu. Do zasilana wykorzystano dwugardzielowy gaźnik a moc wynosiła 82KM. Auto w podstawowej wersji z tym silnikiem miało jak zawsze bardzo ograniczone wyposażenie, dzięki temu było stosunkowo tanie i ekonomiczne a osiągi nadal stawiały je przed konkurencją.


Drugi przygotowany przez firmę silnik to jednostka z tej samej rodziny ale już o pojemności 2.5 litra i mocy 105KM. Zgodnie z nazewnictwem firmy auto z tym silnikiem było wersją podstawową (podczas gdy 1.8 było wersją niskobudżetową). Wersja ta posiadała lepsze wyposażenie oraz dodatki takie jak aluminiowe felgi, wspomaganie kierownicy czy dyferencjał z blokadą uślizgu LSD.


Topową odmianą Bartha B02 był model sport z silnikiem V6 o pojemności 2.9 litra na czterogardzielowym gaźniku, o mocy 154KM. Oprócz mocniejszego silnika zastosowano sportowe opony i zawieszenie, oraz zmodyfikowane wnętrze.

W rok po premierze modelu pojawiła się wersja sportowa R&T. Została zbudowana na bazie topowego modelu V6 2.9. Jego silnik dostał podwójny gaźnik i dwie turbosprężarki. Dzięki temu auto osiągało 230KM i przyspieszało do setki w czasie poniżej 6 sekund.

 


1.8 Budget                    2.5 Standard                 2.9 V6 Sport                 2.9 V6 R&T
82KM                            105KM                          153KM                          230KM
123Nm                          167Nm                         215Nm                         314Nm
0-100km/h 9,4s             0-100km/h 8,2s            0-100km/h 7,0s            0-100km/h 6,3s
V max 165km/h             V max 182km/h            V max 208km/h            V max 225km/h
9,12l/100km                  9,8l/100km                  12,67l/100km               19,14l/100km

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz