poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Barth B17 (Seria B)

Barth B17 powstał rok po Barthcie B15. Podstawowa różnica to większy rozstaw osi i wynikające z tego większe nadwozie. Zgodnie z życzeniem zamawiającej go ONZ, przygotowano trzy wersje nadwoziowe:

1. Podstawowa pięciodrzwiowa, umożliwiająca transport nawet do ośmiu ludzi. Występowała z silnikiem 2.5 LO oraz 4.2 LO. Wersja 4.2, nazywana przez zamawiającego wozem dowodzenia przeznaczona była dla wyższych rangą przedstawicieli ONZ










2. Wersja czterodrzwiowa była identyczna jak pięciodrzwiowa z tym, że posiadała materiałowy dach. Po jego demontażu, oraz demontażu drzwi auto było całkowicie odkryte.





3. Wersja pickup charakteryzowała się trzyosobową kabiną i długą, otwartą przestrzenią ładunkową.





Tak jak w przypadku Bartha B15, po dostarczeniu zamówionych pojazdów do zleceniodawcy, Barthy B17 trafiły do normalnej sprzedaży.

Auto okazało się tak dużym sukcesem, że już rok później do sprzedaży trafiła wersja 4.2 Lux. Była to zmodyfikowana wersja pięciodrzwiowa. Zmieniono w niej silnik na wzmocniony 4.2 HP o mocy 195KM, oraz zastosowano po raz pierwszy automatyczną trzybiegową skrzynię. Dodano także luksusowe wnętrze, wykończone skórą, przeznaczone jedynie dla pięciu pasażerów. Auto zyskało także wspomaganie, ABS, kompletne nagłośnienie oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Z zewnątrz wyróżniało się chromowanym grillem, wlotami i ramkami świateł.






W ten sposób powstał jeden z pierwszych luksusowych SUVów. Auto które poradzi sobie w najtrudniejszym terenie, jednocześnie zapewniając swoim pasażerom wszelkie możliwe luksusy. Auto wprawdzie jest mocniejsze od wersji 4.2 LO, jednak z jest też o prawie 200kg cięższe, co w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów sprawia, że wcale nie jest szybsze.

B17 2.5 LO                   B17 4.2 LO                    B17 4.2 Lux
85KM                           142KM                         195KM

156Nm                         271Nm                         290Nm
0-100km/h: 13,5s          0-100km/h: 9,4s            0-100km/h: 9,7s 
16,30 l/100km              15,48 l/100km                18,25 l/100km

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz